Volg ons

Home » Concerten » Concertarchief Matthäus Passion

Sinds 2005 voert Kempenkoor onder leiding van Cees Wouters elk jaar de Matthäus Passion van J.S. Bach uit. Op de woensdag voor Pasen brengen zij de gehele Matthäus ten gehore in de Sint-Petrusbasiliek te Oirschot met barokorkest, jongenskoor en gerenommeerde solisten.
Op de maandag daaraan voorafgaand zingt het koor een verkorte uitvoering van de Mattäus Passion met alle hoogtepunten voor het koor. Tevens verteld de evangelist het verhaal, zingt de sopraan 3 bekende aria’s en vertellen verschillende orkestleden wetenswaardigheden over hun instrument. De hoogtepunten vinden elk jaar plaats op een andere locatie.

27 maart 2024

Matthäus Passion
J.S. Bach

Kempenkoor – Jongenskoor Dalfsen – Barokorkest La Sorpresa – Cees Wouters,dirigent – Jan Van Elsacker (tenor, Evangelist) – Raoul Steffani (bas, Christus) – Hilde Coppé (sopraan) – Gerben van der Werf (altus) – Jasper Dijkstra (tenor) – Marcel van Dieren (bas) – Ralph Rousseau Meulenbroeks (viola da gamba). Locatie: Sint-Petrusbasiliek, Oirschot
05 april 2023

Matthäus Passion
Oirschot

Kempenkoor – barokorkest La Sorpresa – Jongenskoor Dalfsen – Jan van Elsacker, tenor (Evangelist) – Maarten Koningsberger, bas (Christus) – Hilde Coppé, sopraan – Tobias Segura Peralta, altus – Falco van Loon, tenor – Roele Kok, bas – Ralph Rousseau Meulenbroeks, viola da gamba – Ad Broeksteeg, repetitor, Cees Wouters, dirigent.
Geen evenementen gevonden!
Meer laden