Nieuwsbrief Kempenkoor

Kempenkoor prijst zich gelukkig met een flinke groep trouwe volgers en bezoekers. Speciaal voor jullie gaan we enkele keren per jaar een e-mailnieuwsbrief uitbrengen. Daarin houden we alle belangstellenden op de hoogte van de activiteiten van het koor. In deze eerste uitgave kunnen we maar liefst vier concerten aankondigen! Ken je iemand die misschien ook tot de Kempenkoor-community wil behoren? Stuur deze nieuwsbrief dan door en wijs ze op de mogelijkheid om zich aan te melden voor de nieuwsbrief.
Wil je onze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Schrijf je dan uit via de link onderaan.

Het eerstkomende concert op de agenda van Kempenkoor is de jaarlijkse uitvoering van de Matthäus Passion. We zijn heel trots op de bijzondere locaties van dit passieseizoen!

• Op maandag 3 april worden de hoogtepunten uit de Matthäus Passion uitgevoerd in de DomusDela in Eindhoven, de voormalige Paterskerk. Een inspirerende concertlocatie in het hart van Eindhoven die gastvrijheid ademt.
• Op woensdag 5 april vindt de gehele uitvoering weer plaats in de fraaie Sint-Petrusbasiliek in Oirschot.

Kaartverkoop
De kaartverkoop van de hoogtepunten in Eindhoven is op 22 februari gestart. In totaal zijn er voor dit concert 350 kaartjes beschikbaar.
De kaartverkoop voor Oirschot loopt al wat langer. Wees er snel bij want de verkoop gaat hard!

De kaartjes voor beide concerten kun je bestellen via de online shop.

De promotie in de diverse media is recent gestart. In het toonaangevende magazine Frits voor de Brainportregio Eindhoven verschijnt binnenkort een artikel over onze uitvoering!

Net als vorig jaar biedt Kempenkoor de mogelijkheid een repetitie voor de Matthäus Passion bij te wonen. Die open repetitie is op maandag 13 maart in de Sint-Petrusbasiliek in Oirschot. Hoor hoe wij de koorwerken instuderen en omgaan met de uitleg en aanwijzingen van onze dirigent Cees Wouters. Iedereen is welkom en aanmelding is niet vereist. Aanvang 19:45 uur

Momenteel zijn we ook druk bezig met het instuderen van het Magnificat van André Waignein. Een prachtig werk voor koor, sopraan en harmonie. We voeren dit werk uit in samenwerking met harmonie L’Union Fraternelle uit Veldhoven. De uitvoering staat gepland op 30 september in Theater de Schalm Veldhoven.

Na de Matthaus Passion en het Magnificat staat dit jaar Die Jahreszeiten van Haydn op het programma: een meesterwerk dat de lente, zomer, herfst en winter met mooie muziek in elkaar laat overgaan. Klik hier om alvast een indruk te krijgen van het deel dat de lente muzikaal omschrijft!

Toelichting op de “Lente”:
Haydns laatste grote meesterwerk opent met de vlucht van de winter ‘met zijn leger van wilde stormen’ voor de aankomende lente. Simon, de stem van de landbouwer, zingt samen met zijn jonge dochter Hanna, de jonge boer Lucas en een koor van landlieden een welkom aan het seizoen van de vruchtbaarheid. Haydn knipoogt naar eigen werk tijdens de aria van Simon, die al fluitend het veld gaat inzaaien wanneer de houtblazers een thema uit zijn Symfonie nr.94 ‘Surprise’ spelen. De muziek uit dit eerste deel transformeert van een warme gemoedelijkheid, met het ontwaken van de akkers uit de winterslaap, tot een energieke uitbarsting van dankbaarheid en geluk in de slotmaten. Het plattelandsvolk brengt hulde aan God terwijl het solistentrio het aanbreken van de lente merkt aan ‘het springen van de lammeren, het zwermen van de bijen, het gewemel van de vissen en het gefladder van de vogels’.

13 maart – Op naar de Matthäus Passion: open repetitie | de Sint Petrusbasiliek in Oirschot (19.45 uur)
3 april – Hoogtepunten uit de Matthäus Passion | DomusDela, Eindhoven
5 april – Matthäus Passion | Sint-Petrusbasiliek, Oirschot
30 september – Magnificat van Waignein, samen met Harmonie L’Union Fraternelle | Theater De Schalm, Veldhoven
5 november – Die Jahreszeiten van Haydn | Theater De Schalm, Veldhoven

We zien je graag bij een van onze activiteiten! klik hier voor meer informatie.

Meer berichten