Nieuwsbrief Kempenkoor sept. 2023

Beste muziekliefhebber.

Graag wil ik je als artistiek leider en dirigent informeren over de aanstaande concerten van Kempenkoor.
Het koor is eind augustus weer gestart met de repetities ter voorbereiding van de concerten.
Als eerste staat op 30 september a.s. in theater De Schalm een samenwerkingsconcert op het programma met harmonie L’Union Fraternelle.
Van de Belgische componist André Waignein voeren we het Magnificat uit wat geschreven is voor harmonieorkest en Gemengd Koor. Hij kreeg de opdracht hiervoor van de Franse stad Lille, dat in 2004 de Culturele Stad van Europa was. De tekst van het Magnificat beschrijft het bezoek van Maria aan haar nicht Elisabeth. Maria spreekt het Magnificat uit wanneer beide zwangere vrouwen elkaar ontmoeten. Het Magnificat is een loflied. Waignein componeerde vooral kamermuziek, symfonische muziek en talloze composities voor blaasorkest. Waignein was naast componist ook muziekpedagoog.

Het daarop volgende concert van Kempenkoor laat niet lang op zich wachten. Op 5 november voert Kempenkoor in samenwerking met Het Promenade Orkest en een prachtige solisten-cast, het oratorium Die Jahreszeiten van J. Haydn uit, in De Schalm in Veldhoven.
Dit prachtige oratorium beschrijft op een heel beeldende manier de lente, zomer, herfst en winter met hele sprankelende aria’s en schitterende koorwerken.
Het is van het begin tot het eind een lofzang op alle aspecten van de natuur en het landleven.
Denk daarbij aan de zonsopgang, stromende beken, vogelgezang, de oogsten, de storm en het onweer. Maar ook de jacht en de feesten die daarop volgden, waarbij de wijn rijkelijk vloeide, passeren de revue. De winter ten slotte brengt verstilling en bezinning.
Kempenkoor wil graag de seizoenen voor je op een ontroerende, soms heftige, maar altijd boeiende manier vocaal verklanken. Graag tot 5 november.
Cees Wouters
Artistiek leider/Dirigent.

Concert 30 september. Aanvang 20:15

Een uitgesteld concert ter gelegenheid van het 150 jarig jubileum van Harmonie L’union Fraternelle samen met het 75 jarige Kempenkoor dienen op 30 september naar een muzikaal feestje te leiden. Wij nodigen je dan ook van harte uit om van de muzikaliteit te komen genieten. Deze link leidt je naar De Schalm in Veldhoven waar je nog kaartjes kunt bemachtigen.

Concert 5 november. Aanvang 15:00 uur

Het klapstuk van ons jubileumjaar.
Wij zetten daarmee ons jubileum kracht bij en willen je enthousiasme graag gaan oogsten. Dit is je kans om de tijd even stil te laten staan en jezelf onder te dompelen in de pracht van de klassieke muziek. Koop nu je kaarten door een simpele klik op de knop die je naar de kaartverkoop van theater De Schalm in Veldhoven leidt en laat de betovering beginnen.
Wij zullen je graag begroeten op 5 november tijdens dit fraaie middagconcert.

Open repetitie 11 sept. 19:30 uur

Regelmatig willen wij graag jong en oud in de gelegenheid stellen om nader kennis te maken met Kempenkoor. Dat kan natuurlijk tijdens een van onze concerten en ook door te komen proeven van de manier waarop wij repeteren. Wij denken dat je geraakt zult worden door de profesionaliteit en ook door de onderlinge saamhorigheid. Maandag aanstaande 11 september is het weer zo ver. Voel je zeer welkom in Gemeenschapshuis d’n Bond, Rapportstraat 29 te Veldhoven.
Wij repeteren van 19:30 uur tot circa 22:00 uur.
Misschien wordt je tijdens de repetitie wel zodanig geraakt dat je deze mooie hobby ook wil gaan proberen.
In dat geval kom je gewoon nog een keer terug. Altijd welkom!

Zin in Haydn en een 4-gangenmenu?

Proeverij: de Jahreszeiten van Haydn!
De dirigent van Kempenkoor geeft een kijkje in het leven en werk van componist Haydn.
Beeldende teksten met een prachtige muzikale vertaling waarin ook de humor van Haydn te bewonderen valt. De kok stelt een heerlijk viergangenmenu samen waarin ook uw smaakpapillen worden verwend.
Wil je hier ook van genieten reserveer dan door € 30 (p.p.) over te maken op NL75 RABO 0181 2238 05. t.n.v. Bestuur Kempenkoor o.v.v. Haydn aan tafel.

Wat houdt het in om een Vriend van Kempenkoor te zijn?
• Je doneert jaarlijks een bedrag aan Kempenkoor.
• Je ontvangt drie tot vier keer per jaar een nieuwsbrief met informatie over aanstaande concerten en belangrijke ontwikkelingen van ons koor.
• Je krijgt korting op een toegangskaart voor een concert dat Kempenkoor organiseert *
• Je bent als eerste op de hoogte van eventuele bijzondere activiteiten.
Je kunt kiezen of je Vriend of Gouden Vriend van Kempenkoor wilt worden.
• Als Vriend doneer je een bedrag van € 30,- en ontvang je een korting van € 5,- bij de aankoop van één toegangskaart.
• Als Gouden Vriend doneer je een bedrag van € 50,- en ontvang je een korting van € 5,- per kaart bij de aankoop van twee toegangskaarten (dus € 10,- in totaal).
De korting die je als een ‘Vriend’ ontvangt kun je dit jaar nog verzilveren bij de komende concerten:
• Harmonie L ‘Union Fraternelle en Kempenkoor op 30 september a.s. om 20.15 uur Theater De Schalm
• Jubileumconcert Die Jahreszeiten van J. Haydn op 5 november a.s. om 15.00 uur Theater De Schalm.
We hopen dat we je als Gouden Vriend of Vriend van Kempenkoor mogen verwelkomen en zien je antwoord graag tegemoet.
Aanmelden gaat eenvoudig door te klikken op deze link waarna je de aanmeldmogelijkheid bereikt.

*m.u.v. een toegangskaart voor de Matthäus Passion